Op vrijdag 22 maart ontvingen we zeven klanten voor een meeloopdag. Onze collega’s gaven een kijkje in de keuken van het ontwikkelen van OSIRIS en onze dienstverlening. Op bezoek waren het Grafisch Lyceum Rotterdam, ROC Da Vinci College, Avans Hogeschool, Erasmus Universiteit Rotterdam, De Haagse Hogeschool, Hogeschool de Kempel en Zuyd Hogeschool. Het idee van de meeloopdag is ontstaan op de klantendag. Een les uit de topsport van Willem Wouter Gerritse: als je op elkaars positie hebt gespeeld, begrijp je elkaar beter en kun je pas echt samenwerken!
Onze Team Lead Consultancy (Suzanne van Muiswinkel) en Team Lead Serviceteam (Jacco Zwarst) gaven een introducerende presentative over de structuur en opbouw van ons bedrijf. Dit uiteraard na een gezellige introductie in onze recent verbouwde keuken op de elfde verdieping van het Havengebouw in Amsterdam, nog altijd met het vertrouwde mooie uitzicht.
We vervolgden onze weg naar inhoudelijke sessies met ons Serviceteam, Operations (technisch beheer), en Development. In het kader van service bespraken Service manager Remko Dijkstra en Supportconsultant Nathalie van Sterkenburg dat het Serviceteam OSIRIS veel meer werkzaamheden heeft dan alleen support, hoewel we uiteraard het proces van het binnenkomen tot afhandelen van een supportmelding ook goed hebben doorgenomen. We realiseerden ons dat het supportproces van eerste en tweede lijn eigenlijk helemaal niet zoveel verschilt tussen CACI en onze klanten.
“Leuk om de mensen aan de andere kant te leren kennen. Daar wordt het menselijker van.”
Onze Team Lead Operations (Jochem Loomans) nam iedereen mee door de techniek achter OSIRIS. Een vrij technisch verhaal, maar zo verteld dat duidelijk werd hoe ingewikkeld de achterkant van OSIRIS er nu eigenlijk uitziet. Dit uitgebreide landschap wordt beheerd door elf Operationsmedewerkers die ook een zeer uiteenlopend takenpakket vervullen. We vonden het leuk om te zien dat men verbaasd was over het enorm ingewikkelde karakter van een dataverversing.
Analist Guuske Bevers en softwaretester Wybe van der Wielen namen iedereen vervolgens nog mee in de ontwikkeling van een stukje functionaliteit: Van definitie van een wens tot refinement, realisatie, acceptatie op basis van allerlei criteria, en natuurlijk test; de hele ontwikkelstraat is gepasseerd in hun verhaal.
In een afsluitende borrel hebben we ten slotte nog even bijgepraat. Hierbij uiten we nogmaals onze dank aan de aanwezigen voor hun deelname en waardevolle input!